lisajosefinas

Lång frånvaro

Publicerad 2013-01-22 18:49:19 i Allmänt

Jag har haft en lång frånvaro ifrån bloggen. Som ni vet spenderade jag och min sambo med familj en vecka i Sharm El Sheikh i Egypten, vilken undrbar vecka det var! Nu har vi vart hemma i nästan en vecka och jag fryser konstant. Vi hade jätte fina dagar med värmande sol och kvällarna var lite kyliga men ok. Vi har åkt glasbåt och tittat på korallrev och fina stora färgglada fiskar, även snorklat bland dem varje dag vilket var sjukt häftigt!! Åkt bananbåt har vi också gjort vilket också var en upplevelse. Kvällarna var underbara med massa resturangebesök, spel och shopping. Jag ska visa er senare vad jag har köpt. Alla bilder ska komma upp här också men än så länge har jag inte lagt in dom på datan och väntar på att få massa utav Eva (svärmor). MEN några har jag allt delat med mig av på instagram och facebook så ni ska få ett litet urplock.
 
Att vara tillbaka i Sverige och kylan känns inte alls kul! Resereklamerna går konstant på TV'n, jag fryser och längtar efter värmen och kolr in resesidorna varje dag och drömmer mig bort, en aning deprimerad. MEN livet är ju underbart också! Jag har spenderat tid med mina vänner igen, Sofia sov över här i fredags (våra sambos var iväg på konferans fre-lör) så vi hade en mysig tjejdag/kväll. På lördagen umgicks vi med lite dricka och tjöt och bara häng.
 
Eftersom jag inte ska plugga igen förrän i höst, då det blir mer på riktigt (Förskollärarutbildningen) så ör jag nu sysssellös. Mina önskningar har slått in och vikarepoolen ringer hela tiden sen igår. Jag har redan fått massa jobbtider och det känns riktigt skönt att det verkar lösa sig på jobbfronten, nu ska d bara hålla i sig samtidigigt som jag ska söka jobb vid sidan av. Känns som jag kommer hålla mig sysselsatt till hösten i alla fall :)
 
Nu längtar jag bara efter våren och värmen också så vi kan spendera härliga dagar i villavagnen i Åsa.
 
Ett plock med bilder ifrån resan
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Andersson

Studerande tjej på 22vårar. Bor i Alingsås tillsammans med sambon och extraknäcker som vårdbiträde & förskollärare. Här får ni följa min vardag som oftast innehåller fika på stan, festande, vardagsbabbel, träning, min senaste hobby och shopping!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela