lisajosefinas

Ögonfärg

Publicerad 2012-09-11 23:13:00 i Skönhet/Shopping

Tänkte berätta angående min ögonfärg för er som undrar varför jag helt plötsligt har bruna och sen näst dag har blåa. Min riktiga ögonfärg är blå/grön och har börjat bli mer och mer bekväm med den igen, innan har jag använt mig av bruna linser för jag har tyckt att min vanliga färg vart för kylig/isig och att jag sett sliten ut utan mina bruna.

     Min morfar och jag satt och prata om hur fint det är med blont hår och bruna ögon på ett kalas för massa år sedan och efter det ville jag testa. Jag tror det var när jag gick första året i gymnasiet som jag beställda hem mitt första par utan effekt. Enda sen dess har jag vart fast och använt det och inte vart riktigt bekväm i mina egna ögon eller vad man ska säga. En gammal klasskompis som hade det varna mig faktisk med "Du kommer bli fast, köp det inte dina ögon ör redan så fina!" Man blir lätt väldigt fast (vissa och jag va en av dom) så jag har hållt på i 5-6år med linser.

     Tills denna sommaren. Jag börja bli mer bekväm med mig själv igen och gav färgen en chans och insåg att det e ju sjukt fräscht med blåa ögon på sommaren och man är solbränd. Nu använder jag mig av linserna mest vid festligare tillfällen eller om jag vill piffa till mig lite extra men annars är det de blå som gäller vilket är en befrielse på ett sätt. Men visst är det kul med linser ändå & förändring ;)

Kommentarer

Postat av: isabellasphotographingi

Publicerad 2012-09-12 10:33:52

sv: okeej, ja visst är det snyggt!
kram

Postat av: Bina

Publicerad 2012-09-15 18:49:28

Va fint du klär i bruna linser =)

Svar: Åh tack så mycket, söt du e! :)
Lisa Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Andersson

Studerande tjej på 22vårar. Bor i Alingsås tillsammans med sambon och extraknäcker som vårdbiträde & förskollärare. Här får ni följa min vardag som oftast innehåller fika på stan, festande, vardagsbabbel, träning, min senaste hobby och shopping!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela