lisajosefinas

Lchf Fläskfilégryta

Publicerad 2012-09-25 20:44:49 i Lchf mat

Underbart god Fläskfilégryta som jag slängde ihop med en gnutta kärlek och det jag hade i kylen (ekar en aning nu). Du behöver

1 fläskfilé
1 paprika
1 gullök
Lite persilja
3 morötter
3dl grädde
1dl crème fraîche
1tsk dijonsenap
1tsk sambal olek
3msk soja
S & P

Stek löken, morötterna och paprikn i en djup kastrull med smör och även fläskfilén i en stekpanna vid sidan av så den får lite färg. Häll i fläskfilén i kastrullen med grönsakerna, likaså stekspadet. Häll sen på de övriga ingredienserna och låt puttra på lagom värme i ca 15min. Servera med valfritt tillbehör, idag tog vi kokta grönsaker till som bestod av brysselkol, blomkål och broccoli. Gott gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Andersson

Studerande tjej på 22vårar. Bor i Alingsås tillsammans med sambon och extraknäcker som vårdbiträde & förskollärare. Här får ni följa min vardag som oftast innehåller fika på stan, festande, vardagsbabbel, träning, min senaste hobby och shopping!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela