lisajosefinas

Lchf Cheddarlax med blomkålspure

Publicerad 2012-09-10 18:40:31 i Lchf mat

Har precis avnjutit en kanongod måltid! Tänkte dela med mig av receptet här! Skär ett snitt i laxen och lägg i cheddarost och crème fraîche i skårena, salta och peppra och grädda i ugnen på 200grader i 15-20min. Blomkålshuvudet kokar du i vatten med grönsaksbuljong ( jag tog isär huvudet i småbitar och använde mig av bit-biljong) häll av efter det mjuknat och häll i 1dl grädde, 2dl ost och 100g smör, låt stå på svag värme ett tag. Mixa ihop till en puré! Gott gott!

Kommentarer

Postat av: Verna

Publicerad 2012-09-11 17:38:50

Både lät och såg riktigt gott ut! Kanske man ska ta och testa nån dag :)

Svar: Det va gudomligt gott! Går snabbt att fixa ihop också! En fördel på vardagen när man inte orkar stå vid spisen hur länge som helst :)
Lisa Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Andersson

Studerande tjej på 22vårar. Bor i Alingsås tillsammans med sambon och extraknäcker som vårdbiträde & förskollärare. Här får ni följa min vardag som oftast innehåller fika på stan, festande, vardagsbabbel, träning, min senaste hobby och shopping!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela