lisajosefinas

Vila i frid

Publicerad 2012-12-11 10:07:25 i Allmänt

Det har vart en tuff morgon med sorgliga besked. I söndags eftermiddag skedde det ett mord i vår stad, Alingsås. Ni kan läsa artikeln HÄR . . Idag fick jag reda på att det var en utav mina kurskamrater i Engelskan som var den mördade mamman/frun. Hon var alltid glad och positiv och hade en drivkraft i att göra sitt bästa. Det är ofattbart att en människa bara kan försvinna och inte finnas mer. Folk kanske tycker att det är sånt som händer men enligt mig sker olyckor, och insomnande, inte mord. Ingen människa är värd att bli mördad.
 
Idag hade vi minnestund, för dom som vill och kände henne eller kanske bara vill lägga en extra tanke till Rubaba kan gå till Utbildningenshus här i Alingsås där det finns ett bord med ett tänt ljus för henne och en bok där man kan skriva ner en sista hälsning. I all denna grymhet hoppas jag att du vilar i frid Rubaba, du var en frisk fläkt.
 
Mina tankar är idag med Rubaba och hennes söner samt mamma som också blev drabbade i detta drama i söndags. Jag hoppas att livet någongång kan bli väl för er efter detta.
 
Vila i frid <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Andersson

Studerande tjej på 22vårar. Bor i Alingsås tillsammans med sambon och extraknäcker som vårdbiträde & förskollärare. Här får ni följa min vardag som oftast innehåller fika på stan, festande, vardagsbabbel, träning, min senaste hobby och shopping!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela